Din cauza lipsei sălilor de clasă, în Timișioara elevii învață în containere modulare

Pentru că numărul de elevi s-a dublat, la o şcoală din Timişoara o parte dintre elevi învaţă acum în containere modulare.

Şase astfel de clase au fost amenajate, iar profesorii spun că elevii vor avea condiţii care rivalizează cu o sală de cursuri normală.

La Școala Gimnazială 30 din Timişoara învaţă acum peste 1700 de elevi, adică aproape dublu faţă de acum cinci ani, iar pentru a face faţă spaţiului insuficient, autorităţile au început amenajarea a 6 noi săli de clasă, în containere modulare.

Mihaela Șora, director Școala Gimnazială 30 Timișoara: “Avantajele sunt multe, ele sunt spaţioase, au 60 de meitri pătraţi, sunt dotate cu mobilier, tablă, videoproiector, de asemenea, cu încălzire, iar pe timp de vară cu ventilare.”

Din dorinţa de a-şi duce copiii la o şcoală cât mai bună, care nu se află însă în zona lor de domiciliu, părinţii îşi fac vize de flotant, astfel a apărut şi problema supraaglomerării.

Tată elev: “Noi acum suntem din zonă, dar mai sunt care se mută cu domiciliul fictiv sau nefictiv pentru şcoală.”

Iniţial, alternativele ar fi fost mutarea unor clase după-amiaza sau amenajarea unei alte clădiri, la doi kilometri de şcoală.

Mama: Mi se pare o idee bună să nu mai vină copiii după masă. Dacă acest modul le oferă confort, e perfect.”

Aceeaşi situație o întâlnim şi la şcoala din Peciu Nou, în judeţul Timiş, unde învaţa peste 700 de elevi, dublu faţă de cât suporta clădirea şcolii.

Ovidiu Dorobanțu, învățător Liceul Teoretic Peciu Nou: “De foarte multe ori pot să spun că aici este mai bine, se poate regla temperatura. Sunt o soluţie mai la îndemână.”

Mărioara Cobrac, Director Liceul Teoretic Peciu Nou“Am încercat în prima fază învăţământul în două schimburi, copiii ajungeau acasă la ore destul de târzii, era foarte greu.”

Zece containere sunt deja puse în funcţiune la Peciu Nou, însă şi aici autorităţile vor să construiască un nou corp de clădire.

Sursa: https://stirileprotv.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *